20 Eylül 2011 Salı

Bornova'da Düzenlenen Otizm Konferansı'nda Eğitimin Önemi Vurgulandı

Bornova'da Düzenlenen Otizm Konferansı'nda Eğitimin Önemi Vurgulandı
Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü koordinatörlüğünde Almanya, Avusturya ve İspanya'daki kurumların ortaklığıyla yürütülen 'ürkiye ve AB ülkelerindeki Otizmli Çocukların Eğitim Süreci ve Mesleki Eğitimde Yeni Yaklaşımlar' konulu konferans yoğun bir katılım oldu.

İZMİR (İHA) - Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü koordinatörlüğünde Almanya, Avusturya ve İspanya'daki kurumların ortaklığıyla yürütülen 'ürkiye ve AB ülkelerindeki Otizmli Çocukların Eğitim Süreci ve Mesleki Eğitimde Yeni Yaklaşımlar' konulu konferans yoğun bir katılımla gerçekleştirildi.

Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürü Nuri Çakıral, Projelerden Sorumlu Şube Müdürü Deniz Şamar ve proje ekip üyeleri Sezen Fırat ve A. Nazife Yüce'nin organizasyonuyla gerçekleştirilen konferansa konuşmacı olarak Dokuz Eylül Üniversitesi Öğretim Görevlisi Yard. Doç. Dr. Alev Girli, ODER Yönetim Kurulu Üyesi Psikolog Gülser Vardarcı ve Sabahat Akşiray OÇEM Psikolojik Danışmanı Tolga Nasuh Aran katıldı.

Konferans, çocuk gelişimi öğretmenleri ve öğrencilerine, rehber öğretmenlere, okul, kurum müdürlerine, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri öğretmenlerine ve velilere bilgi aktarmanın yanı sıra otizm hakkında toplumsal farkındalık yaratmayı amaçladı.

Proje Sorumlusu Şube Müdürü Deniz Şamar yürütülen AB projesinin eğitim kurumları ve toplumumuz için önemini belirten bir açış konuşması yaptı. İlçe Milli Eğitim Müdürü Nuri Çakıral ise; bulundukları konumun ve eğitimin önemini vurgulayarak gelecekte otizmli çocukların eğitimine katkıda bulunabileceklerini dile getirerek "En büyük servet sağlık ve insanı mutlu etmektir” diyerek konuşmasını tamamladı.

Otizmin genel özellikleri ve tanılanması hakkında bilgi veren Yard. Doç. Dr. Alev Girli de otizmli bireylerin yapamadıkları üzerine odaklanmak yerine yapabildiklerini geliştirmenin bireye katkı sağlayacağını ifade etti. Psikolojik Danışman Tolga Nasuh Aran otizmli bireylerin eğitimi ve mesleki eğitimi hakkında bilgi vererek Sabahat Akşiray OÇEM'de karşılaştıkları örneklerden kesitler sundu.

Psikolog Gülser Vardarcı da otizmli bireylerin ailelerinin yaşadığı sorunlara değinerek kendi deneyimlerini paylaştı. Konuşmacı, üstün müzik yeteneğine sahip otizmli kardeşi Cem Vardarcı'yı katılımcılara tanıtarak ailenin desteğinin ve tedavi sürecinde eğitimin önemini vurguladı. Cem'in gördüğü yoğun ilgiden çok mutlu olması tüm katılımcıları etkiledi.

haberciniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder