3 Aralık 2010 Cuma

Otizmde uygulanan TEACCH Programı tanıtıldı

Otizmde uygulanan TEACCH Programı tanıtıldı
Otistik çocukların dünyasını keşfetmeye ve buradan yola çıkarak topluma kazandırmaya dönük “Treatment and Education of Autistic and Related Communication Handicapped Children” (TEACCH) programının Türkiye’de tanıtımı için seminer düzenlendi.
AA
26 Mayıs 2004 — Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile Otistik Çocukları Koruma ve Yönlendirme Derneği (ODER)’in işbirliğiyle eğitimcilere yönelik olarak düzenlenen seminere, uzun süre İsveç’te yaşayan Fizyoterapi Uzmanı Selvi Borozancı Persson, konuk olarak katıldı.



NTVMSNBC Reklam



Eğitimcilere, otizmde uygulanan TEACCH Programı’nı anlatan Fizyoterapi Uzmanı Persson, şöyle dedi: “Onların farklı düşünce tarzı ve davranışları var. Bunun altında yatan neden ne, hangi mantıkla hareket ediyorlar; bunu bulmaya çalışıyoruz. Ardından bu verilerden hareket ederek, onları kendi dünyamıza çekmeye başlıyoruz. Yani önce onların dilini öğreniyor, sonra kendi davranış ve kurallarımızı anlatıyoruz.”
Persson, 4 yaşından itibaren haftada 40 saatlik bir eğitimle 100 otistik çocuktan 50’sini normal bir öğretim yaşamına sokabildiklerini bildirdi.
Otistik çocukların anne ve babaları tarafından kurulan ODER’in Yönetim Kurulu Başkanı Ergin Güngör ise bu yıl ikincisini düzenledikleri seminere, 20’si Milli Eğitim personeli, 15’i özel eğitim kurumlarından olmak üzere 35 kursiyerin katıldığını; bu şekilde otizm ile ilgili eğitimin kalitesini yükseltmeye çalıştıklarını söyledi. Güngör, MEB Otistik Çocukları Eğitim Projesi (OÇEP) çerçevesinde İzmir’de iki devlet okulunda özel sınıf açtıklarını, ikili öğretimde 3’er çocuğa özel ders verildiğini kaydetti.

OTİSTİK ÇOCUK ANLATIYOR
Bu arada, 2 yaşından bu yana özel eğitim alan 14 yaşındaki Cem Vardarlı, seminerde, yaşadıklarını anlattı. Katılımcılara, yazılı olarak hazırladığı metni okuyan ve soruları yanıtlayan Vardarlı, şunları söyledi: “Doğduğumda çok şeker bir çocuktum. Sonra rahatsızlık hissettim ve konuşamadım. Her şeye kızıyordum. Sesler ve kokular beni rahatsız ediyordu, uyuyamıyordum. Takıntılarım vardı, hiperaktiftim. Anneannem ile bir gün doktora gittik. Otistik olduğumu söylediler. İlkokula gidemeyince özürlüler okuluna verdiler. Sonra özel eğitim aldım. Giyinmek, yemek yemek, arkadaşlar edinmek kolaylaştı. Normal ilkokula başladım. Org, darbuka çalıyorum. Haluk Levent’in konserinde bateri çaldım. İngilizce ve Almanca öğreniyorum, basketbol oynuyorum, 3 gazetede yazım çıktı. Ben artık mutlu bir gencim. Bana yardım eden herkese teşekkürler.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder